nedeľa 21. júna 2015

After sun / Krem po opalovani s Aloe vera


                                       

Leto je uz v plnom prude a musim poklepat som velmi spokojna s Home made Opalovacim kremom na ktory sem hodim recept neskor.

Dnes sme ho zabudli doma a tak malemu trosku chytilo pliecka a hoci som sa na to chystala uz dlhsie, dnes som bola okolnostami ''prinutena'' konecne si na vyrobu najst cas a tak vam rovno hadzem recept, kym to mam vsetko v hlave!





Ingrediencie
1 diel Aloe vera gel / duzina
1 diel oleja podla vlastneho vyberu (ja mam Monoi)
3 diely bambuckeho alebo kakaoveho masla
Silica Levandule
Vitamin E (0.1% - 0.5%  z celkovej vahy kremu)

*


Je viacero druhov Aloe vera, ten liecivy hladajte pod nazvom Barbadensis Miller 
Je to maly zazrak ktory by mala mat kazda domacnost. Aloe ma protiplesnove, protizapalove, antibakterialne a antivirusove ucinky. Pomaha pri liecbe reznych ran ci popalenin. Hydratuje a regeneruje a je tak vhodny pre citlivu ci poskodenu pokozku. Skvely S.O.S prostriedok pri starostlivosti o slnkom spalenu pokozku. Obsahuje okolo 75 vyzivnych latok ako mineraly, enzymy, vitaminy, cukr...Je vhodny aj ku konzumacii sam alebo do smoothie



Je mozne zakupit Aloe vera gel alebo ak mate moznost vyuzit cerstvy.
 List umyjeme a opatrne odkrojime pichlave strany. List prekrojime na pol a takto ma viacero pouziti. Mozeme ho rozkrajat na kococky a masirovat nim suchu ci spalenu pokozku (je to velmi prijemne) alebo na list dajte trosku hnedeho cukru a pouzite ako peeling na tvar ci telo.

Listy Aloe vera maju hlavne pri koreni vysoky podiel latexovych latok ktore mozu na niekoho posobit drazdivo. Je vhodne tuto cast odkrojit a list otocit korenom dole (mozeme dat aj do vody) a nechat odtiect. Je to aj okom viditelne - gel zltkavej farby (aloin)
List mozeme dalej uplne zbavit zelenych casti a ostane nam cisty gel ktory hodime do mixera aby sme ho mali v co najjemnejsej konzistencii do kremu. Alebo list prekrojime a jemne gel vyskrabeme.  Pozor neskrabeme uplne k slupke listu to je prava ta cast kde jsa aloin nachadza, snazime sa zoskrabat skutocne len ten gel uprostred. Samozrejme nechceme ziadnu zelenu cast listu len cisty gel - duzina listu!!



Olej
Ja som pouzila Monoi, ziadny specialny dovod len som ho uz chcela minut. Olej mozete pouzit podla potreby, najlepsie v Bio kvalite ci ZSL (za studena lisovany). Ak preferujete menej mastny konecny efekt vyberte si lahsie, vpijave oleje (hroznovy, sezamovy, mandlovy...)




Vitamin E redukuje neziaduce ucinky vonkajsich vplyvov (posilnuje imunitu koze az o 60%), je to najdolezitejsi antioxidant v tele,  tiez priaznivo ovplyvnuje priznaky biologickeho starnutia koze. Vyhladzuje pokozku a zlepsuje jej strukturu, poskytuje dostatocnu pruznost, redukuje vrasky a posobi ako prevencia pigmentovych skvrn. Podporuje prirodzenu obnovu pokozky (tzn. obnova buniek a prietok krvi kozou)

 Silica Levandule (Lavandula officinalis) patri medzi moje velmi oblubene pretoze ako jedna z mala je absolutne vhodna aj pre organizmus nasich najmensich. Je mozne pouzivat ju aj priamo na pokozku nezriedenu, takto ma svoj najsilnejsi ucinok. Posobi upokojujuco na nervovy a svalovy system, je protizapalova - posobi dezinfekcne, pomaha traveniu, vyborna na depresie a ja som ju pouzivala aj ked bol maly este miminko a maval koliky - kvapla som si do ruk trosku olivoveho oleja a par kapiciek Levandulovej silice a masirovala brusko, prinieslo to ulavu takmer okamzite. Nenasla som presne povolene rozmedzie davkovania tejto silice ak niekto mate prosim pisnite mi do spravy. Ja davam na 100ml cca 7-10 kvapiek


Bambucke maslo je obzvlast vhodne na suchu, citlivu pokozku. Je velmi vyzivne, pomaha regenerovat, bohate na vitaminy A a E, ktore su nezbytne pre zdravu pokozku ale aj zrak.



Pred pracou musime vsetky pomocky  a pracovnu plochu dezinfikovat. Prirodna kozmetika je velmi citliva na bakterie a tak sa musime snazit znizit riziko zanesenia na absolutne minimum 

*


Vsetky ingrediencie dam do misky a vyslaham. Objem kremu sa takmer zdvojnasobi. Je lahky, nadychany a jemne vonia. Po bambuckom masle mozu ostat drobne gulicky, mne to nevadi a proste ich vmasirujem do pokozky. Da sa ich zbavit zahriatim bambuc.masla, potom dat do mraznicky a vyslahat
*


Krem si mozete obohatit este o zlatu micu ktora doda vasej pokozke ziarivost



S olejom ktory som pouzila ja, je krem dost mastny, do buducna by som asi vybrala daky zo suchsich, hoci na tu slnkom unavenu pokozku je vhodnejsi olej skutocne bohaty na ziviny. 

Krem skladujem v chladnicke a spotrebujem do mesiaca. 

Podelte sa aj vy o vase recepty na krem po opalovani, budem sa tesit a drzim palce pri vyrobe

*






Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára