štvrtok 26. januára 2017

Môj základ pri výrobe sviečok



Konečne som si našla čas a bola aj chuť, a tak som sa pustila do výroby domácich sviečok pre zútulnenie atmosféry.


Veľmi som návody a "čo a prečo" neštudovala...
Proste som mala chuť na domáce sviečky, v skrini 1 kilo sojového vosku, včelieho vosku, esenciálne oleje a plno malých skleničiek ako vyšitých na sviečky rôznych veľkostí.
Ďalej potrebujete knôty, pliešky, pohár vína a dobrú hudbu



Knôty si vykúpem v troške rozpusteného vosku aby dobre horeli. Poukladám ich na pečiaci papier a nechám vychladnúť. Skúšala som ich namáčať s plieškom aj bez a lepšie mi to prišlo bez pliešku. Keď vyschli len som ich pretiahla cez pliešok a knôž zahla aby z pliešku neutekal.



Keď prišiel čas nasadiť knôť do pohárika, či nádoby, kde bude sviečka, kvapla som trošku na dno nádobky a pliešok tam zatlačila. Chvíľočku počkala kým to stuhne a opäť zakápla voskom aby pekne držal na svojom mieste.



S akýmkoľvek voskom sa rozhodnete pracovať, roztápajte ich vo vodnej lázni pomaly. Sojový má nižší bod topenia ako včelí. Sviečka bude po ňom svetlej farby a nebude mať žiadne aroma. Včelí vosk dodá sviečke teplú medovú farbu a taktiež jemné aroma medu. Môj včelí vosk je priamo od včelára, nečistený a naozaj nádherne vonia.

Do pohára roztopený vosk pomaly nalejeme a knôt si prichytíme aby pekne stuhol zarovno.
Použila som perá alebo varešky ako vidíte na obrázku.  Úplne to postačilo. Vosk krásne stuhol a knôt držal rovno aj počas horenia. Keď sviečka stuhne, z dĺžky knôta môžete odstrihnúť do požadovanej dĺžky.






Sviečky môžete rôzne dozdobiť dle vašej fantázie...
Len dodám, že soľ nemala žiadny účinok a keď sa knôť dostal k nej, sviečka dohorela.. :)








umm...nedokonalosť ručných prác je dokonalá




A po experimentovaní s voskami a rôznymi gramážami, som zostavila recept, po ktorom neostane nič len pliešok!

O tom zase nabudúce.
Zatiaľ moc pozdravujem
BB








4 komentáre:

  1. Hej Bei, radost zase číst:-) jen ten závěr je taky jako že ukážeš dítěti zeas lízátko a žádný mu nedáš:-)))) já kdysi dostala k objednávce z ekokozy plíšky a knoty:-) leží mi nevyužité a ještě teď někde vyplul článek jak jsou (teda hlavně parfémované ) svíčky škodlivé a atd atd...No náš malý chce furt dělat "fufuu" to je jako rozinnat a zhasínat svíčku, chapej:-) někdy rožnu a on hned ze fuuu, zhasnout:-( tak jsem si řekla že to není moc fajn, máme obyč cajovky z Lidla:-) tak si Este teda počkám na recept od tebe než začnu nakupovat:-)))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj Jani haha, urcite bude aj recept ale netreba sa bat aj vlastnych experimentov, myslim, ze sa nema co pokazit. Mne vsetko horelo a v podstate som len upravovala pomery voskov prípadne masiel (skusala som aj masazne sviecky) :) ak sa podari hodim to sem este dnes teda :) u nas je inak fufu dym zo sviecky... :D

      Odstrániť
  2. Beuška kvůli mě nespěchej, mám teď i tak práce až nad hlavu:-)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. dobrý deň, hladala som na blogu pokracovanie clanku/recept a nenasla som, uz ho nebudete pridavat?

    OdpovedaťOdstrániť