štvrtok 3. septembra 2015

Sťahovanie cez pol Európy, deň 3.- nekonečná noc, zvratky a země Česká


Posledný tretí deň cesty a sme doma.


Je streda, 4 hodiny ráno. Ležím v posteli a čakám kedy začne vychádzať slnko...sme v jednom z Ibis Budget hotelov na konci Francúzska, tentokrát je hotel zjavne starší a izby nie sú tak estetické a nové ako počas predošlej noci. No to nás trápi najmenej, len chceme byť už na mieste. Na tretí deň sme už zjavne nervóznejší a nedočkavejší ako sa blížime k cielu.


Môj výhľad o štvrtej hodine ráno...je mi úzko, som nervózna, nesvoja..sme už len krôčik k príchodu do čiech, dnes je už portugalsko len spomienkou. Nemôžem tomu uveriť, zavriem oči a stále cítim tu nádhernú vôňu oceána ktorá nám vrazila do nosa ešte pred dvomi dňami pri balení. Sme už skutočne unavení a otrávení a nemôžeme sa dočkať príchodu a stretnutia s našimi priateľmi.


Ako viete aj naša cica to znášala trošku horšie a tak som sa jej to dnes už pri poslednom dni na ceste rozhodla spríjemniť. Zobrala som si ju do náruče, a vlastne neviem kto bol na konci spokojnejší ja či ona zo vzájomnej spoločnosti. 


Milujem tie jej huňaté labky, keď si ich preloží cez moju ruku a zdá sa, že sa cíti veľmi pohodlne a dôverne. Po čase ju to unudilo a preliezla si zas do zadu k Leli. kde sa spolu zatúlili, zlatéé


Aby som nezabudla, ale možno to praktizujete počas dlhýýých ciest viacerí. Na pumpových prestávkach sme sa vždy riadne rozcvičili...mali sme už ubolené zadky, nohy, chrbáty a tak pár cvikov nás nakoplo nielen fyzicky ale bola to riadna sranda. Prečo sú tie malé deti tak roztomilé keď opakujú po nás dospelých?? Tie malinké rúčky, nôžky, keď začal hopkať...nemohla som z neho, tak roztomilý. Áno, áno viem, je to môj syn, jasne, že som z neho na mäkko!!




Poznáte ten pocit spokojnosti, keď si fachčíte diaľnicou a v protismere vidíte totálne zasekanú cestu, kde sa to snááď ani nehýbe...vydýchnete si, vďaka Bohu, že tam nie som??...tak presne tam sme boli.
Cesty boli dosť zasekané a čakali sme každých pár metrov...ideál keď sa už neviete dočkať dojsť po troch dňoch na cestách domov!


No a až doma som si uvedomila, že zbytok dňa som už ani nefotila! 
Pri príchode do čiech som pocítila akúsi úľavu, že konečnee!!!
No veľmi dobre som si uvedomovala, čo všetko nás tu čaká a čo všetko chceme zmeniť. 
Jedna z vecí, ktoré som si v Portugalsku uvedomila s odstupom od priateľov je koľko z nich je vlastne úprimných, prajných a skutočných. Priznám sa, že som bola dosť prekvapená, pretože tí, ktorých som mala za blízkych sa vlastne ani neopýtali ako sa máme, ako zvládame cestu či aký je teda ten život pri oceáne o ktorom aj oni sami tak snívajú....no a tí, o ktorých som ani nevedela a stretávala sa veľmi málo, sa zaujímali a starali ako o vlastnú, boli prajní a rozhodne nie žiarliví.
Jedna zo zmien, ktorú si doprajem...ľudia, ktorými sa budem obklopovať. O povrchné priateľstvá so žiarlivými sklonami, k neustálemu bedákaniu a bez akejkoľvek snahy vypočuť si aj druhú stranu, len vyžadovať moju energiu pre nich, ktorým zavoláte aby ste sa podelili o novinky no na koniec sa ani nedostanete ku slovu, pretože je to samé "ja ja ja"...

Mám už rodinu, zmenila som sa a zmenilo sa veľa vecí v mojej povahe. A vďaka bohu za to, pretože to je výsledok práce na sebe. Posúvam sa životom vpred a nemám záujem mrnkať nad tým čo nemám. Nenechám už nikoho aby ma emocionálne a energicky vycucával.

Síce som jej to už povedala aspoň 10x osobne, ešte raz Markétka ďakujem krásne za všetko, ty už vieš za čo a som veľmi vďačná, že si mi ako priateľka neunikla ale prekukla ako veľké príjemné prekvápko! 
Už si ťa nepustím a verím, že privlním viacej tak úžasných ľudí ako si ty a budem ti taktiež tak skvelým priateľom ako si ty sama pre ostatných.

Ďakujeme

Príchod do čiech je proste nový začiatok a už viem úplne presne čo chcem a čo nechcem. V tom je teraz ten rozdiel a verím, že to bude všetko lepšie ako pred tým 1,5 rokom...




4 komentáre:

  1. Ahojky :-)
    Srdečne ťa pozdravujem :-* Dlho som sa neozvala, nejako nič nestíham, Adamko išiel do škôlky, tak som lietala po obchodoch a kupovala veci... a mám nejakú depku ohľadom tvorby kozmetiky.... bola som nabudená, že sa pustím do toho a teraz nastal nejaký zlom a mám pochybnosti, či sa mi to oplatí, či to nebude finančne náročné (ja mám len rodičák a žijeme z jedného platu), či sa mi nebudú ostatní posmievať.... neviem, musím si to nechať poriadne prejsť hlavou...

    Dnes konečne nastúpil Adamko do škôlky (skôr nemohol, lebo mal trošku zvýšenú teplotu), Miška je s mojou polovičkou, tak ja som sa pustila do čítania tvojej ďalšej etapy života.... a musím ti povedať, že ťa obdivujem, aj tvojho drahého, že ste urobili také veľké rozhodnutie, dali ste za životom v Portugalsku hrubú čiaru, pobalili ste si kufre a cestujete cez EU do Čiech... za novým životom.... za novými možnosťami a príležitosťami... .

    Klobúk dole.... ja neviem, či by som sa na niečo také dala.... Niekedy už mám pocit, že som silná.... ale potom príde niečo, čo ma zlomí a začnem mať pochybnosti o sebe....

    Život v Čechách bude určite na začiatku ťažký, ale budem na teba myslieť.... ty si veľmi šikovná a odvážna a verím, že čoskoro sa tam zabývate, a že sa vám tam bude žiť oveľa lepšie :-)

    Prajem ti krásny dník :-*

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj Martinka

      Dakujem ti velmi pekne za povzbudive a pozitivne slova. Uz sme dorazili a zatim vse dobre. Viem, ze je to vsetko v mojej hlave, ako si to upracem tam, tak sa mi to bude premietat do reality. Preto sa velmi jasne sustredujem na to, co chcem dosiahnut, na com chcem pracovat a vobec nezivym mojou energiou nic negativne ci to, co nechcem zazit atd...skratka sa sustredujem na vsetko dobre a prinosne a prospesne.

      Marti, preco mas tie pochybnosti, su to hlavne financie? Ja myslim, ze je to urcite lacnejsie a ked sa ti to nezda, ono sa to urcite vyplati uz len z toho pohladu, ze je to rozhodne to najlepsie co mozes pre seba a deti urobit, usetris tak pripadne alergie, podrazdenost pokozky atd. Co samozrejme treba potom liecit specialnymi mastickami ktore vo finale vydu xkrat drahsie...

      Ked nemas vsetky ingredience z receptu, nevadi. Mozes ich nahradit tym, co zrovna mas. Skutocne recepty z veci co mame doma pise napr. Alena Thomas v jej knihe Delame si to doma sami a snad ma teraz uz aj 2.cast.

      Kludne sa ma opytaj na daky recept a jeho zjednodusenie ci prisposobenie podla vasich potrieb. Napr. bambucke maslo mozes nahradit bravcovou mastou. Viem, ze to neznie asi uplne mnamozne, no nase prastare matky pouzivali prave bravcovu mast, pretoze ma najpodobnejsie zlozenie k nasej ludskej pokozky a samozrejme je velmi lacne. Zrovna dnes som si ju kupila tiez, pretoze som musela nechat pozostatky v portugalsku a nemam ani ja peniaze na nakup novych surovin. :)

      A hanbit sa za to? Preco by si sa hanbila? Ja osobne to vidim ako znak vzdelania a informovanosti, ludia ktori si vyrabaju vlastnu kozmetiku ci domace prostriedku su z mojho pohladu uplne uzasni ludia, ktori tak pomahaju nasej prirode a menej ju nicia, nielen tym, ze pouzivaju menej chemie doma a nasledne maju menej odpadu ale aj tym,ze pri vyrobe tych chemickych veci sa nasa zem velmi nici...cize je to taky EKO kruh. Nikomu predsa nemusis zdielat informaciu, ze si doma nieco vyrabas, ak ti to nie je prijemne. Ja som na to hrda :) Zacni kludne s drobnostami...zrovna si budem robit cistic z citronovej kory, soli, octu...napisem recept je to velmi jednoduche a lacne. Soda bikarbona je lacna tiez. Urcite sa da aj lacnejsie, netreba sa toho bat a ak budem vediet, rada ti pomozem. Neboj sa, hanbit sa za to naozaj nemusis :) Je krasne, ze ti zalezi na tvojej rodine a aj nasom ekosysteme :) Priroda ti to vrati ♥

      Dakujem krasne za spravu a dufam, ze som nebola moc dlhaaa :)
      Bea

      Odstrániť
    2. Ahoj Bea.... čo sa týka výroby kozmetiky, tak hanbiť sa za to nehanbím.... len mám z toho všetkého zmiešané pocity... ale aj napriek tomu ma to stále láka ísť do toho.... len si musím všetko premyslieť.... zbieram si receptíky, zhromažďujem pomôcky a nakoniec nakúpim suroviny.... vieš ja nemám veľmi rada chaos a zmätok.... tak idem na to postupne.... surfujem po nete a spisujem si účinky surovín a tak...
      Nechcem ísť na to veľmi rýchlo.... Ja mám veľmi rada staré veci, handmade výroby... prepadla som aj decoupage a dodnes ma to baví.... väčšinu svoje výrobky darujem, tak to bude asi aj s kozmetikou, ktorú vyrobím :-)

      Čo sa týka financiíí, tak moje druhé ja mi hovorí, že finančne to nebude náročné... možno trošku na začiatku, ale potom už nie :-)

      Veľmi pekne ti ďakujem za povzbudenie a za tvoju pomoc, veď sama máš starosti so svojím novým životom a ešte aj mne chceš pomôcť :-) :-) Veľmi si to cením :-*

      Mám taký pocit, že mi dve si budeme rozumieť :-)

      Pekný večer! :-*

      Odstrániť
    3. Ved som ti s nicim nepomohla :)
      Drzim pri vyrobe palce a staci zacat jednym kremikom, uvidis ci ta to vobec bude bavit, krok po kroku.
      Drzim palce a vsetko dobre
      B

      Odstrániť