nedeľa 25. septembra 2016

Cyklická žena



Opäť som mohla viac porozumieť sebe samej. Výkyvom nálady, zmeny energie, kreativity a únavy. Za maldších čias som si toho veľmi nevšímala, pri práci to žena potlačuje pretože musí pracovať na plný výkon neustále. Je to len nedávno, čo som sa dozvedela o Cykličnosti ženy a nesmierne sa mi uľavilo.
Veď porozumieť svojmu telu a jeho zmenám je dôležité. Vlastne nám to môže pomôcť využiť sily, ktoré sebou cyklus a zmeny v nás prinášajú.



Pár slov sa o Cykličnosti ženy prehodilo na stretnutiach s"Moudré podnikání žen- rukodělek" už tam myslím ženy spomínali úžasnú knihu Cyklická žena od Miranda Gray. Keďže vtedy som bola ešte stále šťastne doma s malým, nevenovala som téme veľa pozornosti. Viem, že moje "happy days" prichádzajú, keď som zrazu veľmi unavená, nemám energiu na nič, kreativita je pod bodom mrazu a musím si ľahnúť k odpočinku aj dvakrát za deň- to všetko na rodičovskej dovolenke nie je problém.

Tento piatok som to však prvýkrát pocítila v pracovnom nasadení. Zvyčajne dosť energická, vysmiata a vnímavá, som zrazu bola ako sediaci prázdny obal za stolom počítača. Na všetko sa pýtam aj 3x a vlastne pri vysvetlovaní sa mi vôbec nedarí sústrediť a vnímať čo mi je hovorené..."To bude asi celým tým týždňom a nástupom do práce na plný úväzok", hovorila som si.

Ešte aj vedúca sa ma pýtala, či som v poriadku. Verte mi, na mne je ten pokles energie hneď očividný...

Tu mi na druhý deň ráno nastúpili moje dni a mne sa hneď rozsvietilo a vyjasnilo.
"No jasné! Veď to bolo moje telo prehovárajúce ku mne - spomaľ - je tvoj čas."
A tak som si začala hľadať informácie o tej cykličnosti ženy. Dnes mi to znie priam vznešene. Určite lepšie ako -pred-menštruačný syndróm! 

Už z krátkeho náhľadu na tému ma očaril prístup a vysvetlenie ako to my ženy vlastne máme.
S nadsázkou nás začínam vnímať niečo ako Matky Zeme/Života.
Veď predsa dokážeme vypestovať a priniesť na svet nový život, nasýťiť ho a po celú dobu medzi nami prevláda nehmatateľné puto. A k tomu sa dozvedám, že prechádzame ešte aj fázami podobnými tým z ročných období? ...ženy sú skutočne nikdy nekončiaca studnica údivu.



Máme štyri fázy, ktoré u nás nastupujú každý mesiac. Každá z nich nám ponúka svoje vlastné unikátne vlastnosti a zatiaľ, kým nám sa môže zdať, že sme unavené a ničoho schopné, práve toto obdobie je výborné na rozjímanie, hlboké premýšľanie, odpočinok a regeneráciu. Každá fáza je jedinečná a keď sa žena naučí zachytiť práve to jej obdobie, dokáže s fázami pracovať v prospech svoj aj jej okolia.




Na štúdium nových informácií sa nesmierne teším. Cítim sa ako veľké dieťa, ktoré opäť o trochu viac porozumie sebe samej, znie to asi zvláštne. Možno máte tiež obdobie kedy Vám vadí už aj to, ako Váš partner mrká či dýcha, a za pár týždňov je to zas úplný opak, keď mu asi tak 50x do dňa musím povedať ako neuveriteľne ho milujem, stále ho hladím a príde mi pre mňa úplne dokonalým mužom!
(prosím povedzte, že v tom nie som sama)

Vybavuje sa mi z minulosti dokument podobný tomuto tématu, z ktorého si pamätám už málo...
Príchodom menštruácie = cyklus stareny, čiže keď vajíčko opúšťa maternicu a vyplavuje sa von, je žena v pokojnom období odpočinku...niečo ju opúšťa, odchádza preč.
Potom nastupuje obdobie novéha začiatku, rozkvetu = cyklus dynamickej fázy - tvorba nového vajíčka, keď žena vyžaruje zvláštnu energiu na svoje okolie a je mu príťažlivejšia. Má tendencie parádiť sa a starať sa o seba. Je to spojené s obdobím plodnosti, kedy má žena najplodnejšie dni a teda najvyššiu šancu otehotnieť - splodiť život.

Viac si nepamätám, možno sa mi podarí dokument dohľadať a určite ho budem zdielať.
Stejne je to neuveriteľné ako to nádherne všetko funguje, zapadá a dáva zmysel.
A keď sa potom zamyslím, pozriem sa okolo seba a vidím, ako je ženský princíp potláčaný. Žena nemá právo prežívať svoje cykly uvedomene a v práci musí fungovať neustále na plné obrátky. Až by som povedala, že aj to bude mať za následok toľko stratených žien, ktoré dnes nevedia kto sú, čím sú, prečo sa niekedy cítia tak ako sa cítia, prečo nie sú šťastné hoci majú čo sa od nich vyžaduje atď.

Ale to je už čisto moja predstavivosť...:)



Verím, že aby sme dokázali žiť spokojne a naplnene, musíme porozumieť v prvej rade sebe samej a toto sa mi zdá byť ako ďalší krôčik, ktorý nám môže pomôcť sa tam dostať.

Aké sú vaše skúsenosti s Cykličnosťou?
Je to pre vás nové téma alebo ste v ňom už zbehlé?

Neváhajte so mnou zdieľať zaujímavé knihy, odkazy a skúsenosti.
Budem sa tešiť.
Vaša 
Bea

Stručný popis cyklických fáz nájdete aj tu klik



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára