nedeľa 13. decembra 2015

Máslové kúpeľové kytičky


 Balzám pre pleť aj dušu v týchto chladných, upršaných dňoch!


S Peťou som sa videla pred pár dňami prvýkrát od návratu z Portugalska, a vytiahla ma rovno do nákup. centra Chodov v Prahe.  Obehali sme síce plno obchodov, no niečo užitočné a motivačné som si odniesla len z jedného z nich...Manufaktura.

Manufaktura bola založená roku 1991, je to česká firma a jednou z najdôležitejších informácií pre vás je, že netestujú na zvieratách ♥ Vo svojich prípravkoch využívajú lokálne suroviny ako pivo, moravské víno či karlovarské soli, a snažia sa vyhýbať sulfátom, ropným produktom, alergenom a ďalším šitovinkám.
Pri výrobe myslia na životné prostredie a kvalita je u nich na prvom mieste.

Ich obchodíky sú čisté nebe... hneď vás očarí vôňa, pohoda, relax. Najradšej by ste to vykúpili všetko, ale ak ste ako ja, poviete si na čo...pri výrobe doma sa pri tom zabavím viac!

Presne takto som sa dostala k maslovým kytičkám, ktoré majú aj v predajni v kombinácii so sušenými bylinkami ako mesiačik, ruže a levanduľa.


Hoci pani z predajne mi na dotaz "z čoho je to vyrobené"..odpovedala bambucké, kakaové maslo a sušené bylinky...je jasné, že je to niečím ešte "streknuté", pretože len tieto ingrediencie sami o sebe tak silne nevoňajú. 

Doma som teda vo vodnej lázni zahriala kokosový olej (kakaové a bambucké maslo bohužiaľ aktuálne nemám, ale tá nenasýtená potreba MUSÍM TO VYSKÚŠAŤ sa musela uspokojiť) a pridala som bylinky..jedny kytičky s levanduľou, druhé s mesiačikom. Pridala som aj EO, pretože by to bolo dosť nearomatické, hodila do chladničky a je hotovo.

Keďže je to samotný kokosový olej, kytičky sa ľahšie a rýchlejšie topia, akoby tomu bolo pri originálnych surovinách. (nehovoriac o tom, že koko olej nie je uplne ideal na zimu, ale proste som to musela vyskúšať)


Takúto maslovú kytičku stačí hodiť do napustenej vane, a ďalej už len relaxovať. Vybrané maslá nám nádherne hydratujú a zvláčnia pleť, vyživia a bylinky pôsobia celkovo relaxačne a luxusne. Pri vypustení vane nezabúdame dať do odtoku také to sitko aby nám zachytilo bylinky. Vaňu stači opláchnuť skutočne horúcou vodou aby sme sa zbavili mastnoty ako to len ide. 

Sú výborné pre deti a ľudí so sklonami k veľmi suchej pokožke až ekzematickej. Po kúpeli pokožku nešudrujeme do vysušenia, len jemne prikladáme osušku a pleť môžeme kľudne nechať vláčnejšiu.


Oleje a maslá o ktoré môžete obohatiť guličky pre Ekzemovú pleť
Callophyla olej
Lničkový olej
Malinový olej
Perilla olej
Šípkový olej
Avokádové maslo
Olivové maslo
...





No a jasné, dajú sa použiť aj bez kúpeľa len na premazanie rúk či telíčka..
Využitie nájde celá rodina!

Necháte sa niekedy inšpirovať produktami z obchodov, či napodobiť vás obľúbený krém ale v zdravšom a ekologickejšom zložení?
Napíšte mi, budem sa tešiť!



2 komentáre:

  1. AHoj,hrozně ráda bych tyhle krásné květinky vyrobila. Jsem ale úplný začátečník. Mohla by jsi mi prosím tě poradit jak s dávkováním? Kolik z obou másel i EO a na kolik kusů to vyjde? Díky mooc :) Adel, ps. doufám, že bude o svátcích víc času prolízt tvůj blog ze všech stran, je super! :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj Adel!
      Dakujem za spravu a skusim to spisat spravne..Davkovanie je vlastne na tebe a o kolko by si mala zaujem kuskov asi tak vyrobit. Zalezi aj od formiciek a ich velkosti.
      Mozes skusit napr. najprv z mensieho mnozstva ako sa ti to bude pacit a pak si pridas..skus 20g bambuckeho,10g kakaoveho, mozes aj 1-2polievkove lyzice dakeho vyzivneho olejicka. Zacni topenim nad parou kakaovym maslom, to sa topi trosku dlhsie a potom pridaj bambucke a olej na koniec. Pockaj kym to vychladne na aspon 30C a pridaj esencialne oleje, bylinky atd.
      Pozor aby si neprepalila teplotu topenia inak sa ti masla zhrckovateju.
      Drzim moc palce a posli potom fotky tvojej prace a ci sa ti vyroba zdala narocna. Verim, ze nieee :)
      Pekne sviatky
      Bea

      Odstrániť